fredag den 16. december 2011

Papir ornament tutorial

Endelig kommer der her på bloggen en gennemgang af, hvordan du selv kan lave smukke kugler i papir!

Du skal bruge:
- 20 udstansede cirkler i papir/tapet
-trekant skabelon
-lim (den lim på billedet er fra Panduro og er SUBLIM)

På billede 2 er vist det stansejern jeg bruger til at lave cirkler med.
Alle cirkler foldes på denne måde om trekantskabelonen

Alle cirkler foldet

Du starter med at lime 5 sammen
Dernæst limer du 5 mere på og du har lavet halvdelen af en kugle

Her er 2 halvdele som nu skal limes sammen

Lidt lim og voila!

Færdig kugle!
Husk at putte en snor i, inden du lukker den!



Hvis du selv har lyst til at prøve, men ikke selv gider de indledende manøvre med at købe papir og lave cirkler, kan du købe færdige cirkler i min Etsy butik

12 kommentarer:

  1. Ej 1000 tak fordi du deler, det skal helt sikkert afprøves (0:

    SvarSlet
  2. Kæmpe tak herfra også!! Hvor er det fedt, at du deler :D

    Jeg har i Panduro set sådan nogle udstasere - men ikke i særlig store (max et par cm i omkreds), ved du hvor jeg kan finde en som din der ser noget størrer ud?

    SvarSlet
  3. YES! Mange tak! Lige hvad jeg har brug for:)

    God weekend!

    SvarSlet
  4. Jeg har købt min hos cchobby.dk
    Men de har den samme størrelse hos Panduro ved jeg. Den er ca 4-5 cm i diameter.

    SvarSlet
  5. Tak for den fede beskrivelse. Jeg skal da helt sikkert ud og ha købt sådan et "jern" :-) vil rigtig gerne lave dem sammen med min datter, til hendes vinduer. Tak igen
    P.s. Hvis du nogensinde laver en give away med et kit, en stansejern eller færdige kugler så skal jeg helt sikkert være med :-P

    SvarSlet
  6. Sååå härlig det bör jag testa, har massor av härliga retro tapeter men vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, tack för tipset!

    Mvh Marina

    SvarSlet
  7. Åh såna här måste jag göra! Och vad mycket fint det fanns här! Hit kommer jag definitivt tillbaka! Gott nytt år!

    SvarSlet
  8. Tak fordi du linkede til din DIY på min blog, så jeg kunne finde den igen. :)

    Kunne også godt bruge en udstanser, men så skulle det gerne være en hvor man kan justere størrelsen. :)

    SvarSlet
  9. Super, Maiken. :-)
    Du kan faktisk godt få et værktøj til cirkler, hvor man kan justere størrelsen. Den hedder vist bare en cirkelskærer. Jeg er dog ikke blevet bedste venner med min. Endnu!

    SvarSlet
  10. Sikke en god ide! Det vil jeg helt sikkert kaste mig ud i.

    SvarSlet
  11. Dejlig ide. Jeg har lavet nogle i papir fra gamle bøger, de er dog ikke så farverige som de her. Tak for inspirationen.
    Gitte

    SvarSlet
  12. Tak fordi du deler:) skal helt sikkert i gang med at klippe klistre.

    Kh Mette

    SvarSlet